Què fem?
El nostre objectiu en quant a la línia metodològica és oferir als nostres alumnes, una organització estable que els hi faciliti la construcció d’una estructura interna estable i segura que permeti una correcta interacció amb l’entorn que ajudi a donar seguretat.
Per altra banda, els nostres objectius generals de centre van encaminats a l’educació integral de tots aquells alumnes que, per les seves característiques individuals i personals, requereixen una atenció més especialitzada que potenciï al màxim les seves capacitats, amb la finalitat de promoure el ple desenvolupament de la personalitat dels alumnes, és a dir, l’educació que s’hi imparteix rebutja qualsevol discriminació i s’ofereix a la societat com un estament on tothom és acceptat.
Aquests objectius es despleguen al llarg del següent itinerari formatiu de l`escola, dissenyat per donar resposta a les diferents demandes i necessitats de l`alumnat.
D’acord a aquest itinerari formatiu la nostra escola dona atenció als alumnes en quatre àmbits:
Desenvolupament d’habilitats comunicatives i sensorials:
|
Grups-aula que atén a alumnes en edats compreses dins de la franja d’educació infantil i d’escolaritat obligatòria (3 a 16 anys). Poden assistir en modalitat d’escolarització total o compartida. En aquestes aules es prioritza les habilitats comunicatives, adaptatives, manipulatives i sensorials dins d’activitats i rutines. |
Aprenentatges escolars curriculars: |
Grups-aula que atén a alumnes en edats compreses dins de la franja d’escolaritat obligatòria (6 a 16 anys). Poden assistir en modalitat d’escolarització total o compartida. En aquestes aules es fan adaptacions curriculars necessaris per assolir aquells aprenentatges inclosos en aquesta etapa d’escolaritat |
PDV-TVA Autonomia Personal: |
Grups-aula que atén a alumnes en edats compreses dins de la franja d’educació post-obligatòria (16 a 20/ anys). Assisteixen en modalitat d’escolarització total. En aquestes aules es continua prioritzant les habilitats comunicatives, adaptatives, manipulatives i sensorials dins d’activitats i rutines.
|
Formació laboral: |
Grups-aula que atén a alumnes en edats compreses dins de la franja d’educació post-obligatòria (16 a 20 anys). Assisteixen en modalitat d’escolarització total. En aquestes aules es treballa els hàbits laborals i els conceptes i procediments específics del món laboral. Aquesta formació s’inicia amb la Iniciació Laboral que dura dos cursos i posteriorment l’alumne escull entre els dos PFI que l’escola ofereix: Auxiliar de Vivers i Jardins o Confecció i Tèxtil els quals dura dos cursos més. |